- ANSI C
- » Variable handling
- » Miscellaneous
- » POSIX
- » Date/Time
- » Math
- » menu_code_ansiccode_strings
- » PCRE
- » Arrays
- » Classes
- » Program execute
- » Directories
- » Filesystem
- » Memory
- » GD
- » Network
- » Sockets
- PERL
- PHP
- JavaScript
CONTENT
- CHANGES
Szukaj
#top GD¶
code / ansic / GD
#top Makefile¶
Dla ułatwienia korzystania z przykładów został utworzony jeden zbiorczy plik
Makefile
kompilujący przykłady użycia poniżej wymienionych funkcji związanych z na zmiennych.Poniższe pliki Makefile zakładają obecność wszystkich plików przykładów, w przypadku chęci kompilacji za pomocą Makefile tylko wybranego przykładu należy zakomentować w pliku Makefile ostatnią pozycję zawierającą listę wszystkich targetów do wykonania
make: $(DIFFTIME) ...
, a następnie odkomentować powyżej komendę make zawierającą nazwę targetu dla bieżącego przykładu, np: w przypadku chęci kompilacji tylko przykładu gettimeofday
należy zakomentować ostatnią pozycję rozpoczynającą się od make: $(DIFFTIME) ...
(wstawić na początku przed make znak #
), a następnie odkomentować pozycję: #make: $(DIFFTIME)
(usunąć znak #
).#top Makefile (linux)¶
SELECT ALL
#top Makefile.obsd¶
SELECT ALL
#top Makefile.fbsd¶
SELECT ALL
#top Makefile.sol¶
SELECT ALL
#top Makefile.beos¶
SELECT ALL
#top Makefile.win¶
SELECT ALL
#top Predefined Constants¶
#top gdMaxColors¶
Deklaracja stałej
gdMaxColors
znajduje się w pliku nagłówkowym gd.h
.Deklaracja stałej
gdMaxColors
jest następująca:/* The maximum number of palette entries in palette-based images. In the wonderful new world of gd 2.0, you can of course have many more colors when using truecolor mode. */ #define gdMaxColors 256
#top Datatypes / MACROS¶
#top struct gdImageStruct¶
Definicja struktury
gdImageStruct
znajduje się w pliku nagłówkowym gd.h
.Definicja struktury
gdImageStruct
jest następująca:typedef struct gdImageStruct { /* Palette-based image pixels */ unsigned char **pixels; int sx; int sy; /* These are valid in palette images only. See also 'alpha', which appears later in the structure to preserve binary backwards compatibility */ int colorsTotal; int red[gdMaxColors]; int green[gdMaxColors]; int blue[gdMaxColors]; int open[gdMaxColors]; /* For backwards compatibility, this is set to the first palette entry with 100% transparency, and is also set and reset by the gdImageColorTransparent function. Newer applications can allocate palette entries with any desired level of transparency; however, bear in mind that many viewers, notably many web browsers, fail to implement full alpha channel for PNG and provide support for full opacity or transparency only. */ int transparent; int *polyInts; int polyAllocated; struct gdImageStruct *brush; struct gdImageStruct *tile; int brushColorMap[gdMaxColors]; int tileColorMap[gdMaxColors]; int styleLength; int stylePos; int *style; int interlace; /* New in 2.0: thickness of line. Initialized to 1. */ int thick; /* New in 2.0: alpha channel for palettes. Note that only Macintosh Internet Explorer and (possibly) Netscape 6 really support multiple levels of transparency in palettes, to my knowledge, as of 2/15/01. Most common browsers will display 100% opaque and 100% transparent correctly, and do something unpredictable and/or undesirable for levels in between. TBB */ int alpha[gdMaxColors]; /* Truecolor flag and pixels. New 2.0 fields appear here at the end to minimize breakage of existing object code. */ int trueColor; int **tpixels; /* Should alpha channel be copied, or applied, each time a pixel is drawn? This applies to truecolor images only. No attempt is made to alpha-blend in palette images, even if semitransparent palette entries exist. To do that, build your image as a truecolor image, then quantize down to 8 bits. */ int alphaBlendingFlag; /* Should the alpha channel of the image be saved? This affects PNG at the moment; other future formats may also have that capability. JPEG doesn't. */ int saveAlphaFlag; /* There should NEVER BE ACCESSOR MACROS FOR ITEMS BELOW HERE, so this part of the structure can be safely changed in new releases. */ /* 2.0.12: anti-aliased globals. 2.0.26: just a few vestiges after switching to the fast, memory-cheap implementation from PHP-gd. */ int AA; int AA_color; int AA_dont_blend; /* 2.0.12: simple clipping rectangle. These values must be checked for safety when set; please use gdImageSetClip *: int cx1; int cy1; int cx2; int cy2; } gdImage;
#top gdImage¶
Definicja type
gdImage
znajduje się w pliku nagłówkowym gd.h
.Definicja type
gdImage
jest następująca:typedef struct gdImageStruct { [...] } gdImage;
#top gdImagePtr¶
Definicja struktury
gdImageStruct
znajduje się w pliku nagłówkowym gd.h
.Definicja struktury
gdImageStruct
jest następująca:typedef gdImage *gdImagePtr;
#top GD Functions¶
#top gdImageCreate¶
Documentacja online: www.boutell.com | www.ironic.com
Deklaracja funkcji
gdImageCreate()
znajduje się w pliku nagłówkowym .h
.Deklaracja funkcji
gdImageCreate()
jest następująca:/* Creates an image from various file types. These functions return a palette or truecolor image based on the nature of the file being loaded. Truecolor PNG stays truecolor; palette PNG stays palette-based; JPEG is always truecolor. */ /* Creates a palette-based image (up to 256 colors). */ BGD_DECLARE(gdImagePtr) gdImageCreate (int sx, int sy);
Powiązane:
gdImageCreate(), gdImageCreateTrueColor(), gdImageDestroy(),
Opis:
Funkcja gdImageCreate()
Argumenty:
Zwracana wartość:
Argumenty:
Zwracana wartość:
Example:
zawartość pliku
gdImageCreate.c
SELECT ALL
program należy skompilować komendą make (jako argument należy podać plik
Makefile
zależny od systemu operacyjnego, domyślnie make próbuje użyć pliku Makefile
):make clean all # system Linux make -f Makefile clean all # system Linux make -f Makefile.obsd clean all # system OpenBSD make -f Makefile.fbsd clean all # system FreeBSD make -f Makefile.sol clean all # system Solaris make -f Makefile.beos clean all # system BeOS make -f Makefile.win clean all # system Windows
a następnie uruchomić bez argumentów:
program wyświetli informacje o sposobie uruchamiania programu:
jako argument wywołania programu można podać analogiczne jak poniżej argumenty:
rezultat będzie zależny od podanych argumentów wywołania programu:
#top gdImageCreateTrueColor¶
Documentacja online: pubs.opengroup.org | www.cplusplus.com | pl.wikibooks.org
Deklaracja funkcji
gdImageCreateTrueColor()
znajduje się w pliku nagłówkowym gd.h
.Deklaracja funkcji
gdImageCreateTrueColor()
jest następująca:/* Creates an image from various file types. These functions return a palette or truecolor image based on the nature of the file being loaded. Truecolor PNG stays truecolor; palette PNG stays palette-based; JPEG is always truecolor. */ /* Creates a truecolor image (millions of colors). */ BGD_DECLARE(gdImagePtr) gdImageCreateTrueColor (int sx, int sy);
Powiązane:
gdImageCreate(), gdImageCreateTrueColor(), gdImageDestroy(),
Opis:
Funkcja gdImageCreateTrueColor()
Argumenty:
Zwracana wartość:
Argumenty:
Zwracana wartość:
Example:
zawartość pliku
gdImageCreateTrueColor.c
SELECT ALL
program należy skompilować komendą make (jako argument należy podać plik
Makefile
zależny od systemu operacyjnego, domyślnie make próbuje użyć pliku Makefile
):make clean all # system Linux make -f Makefile clean all # system Linux make -f Makefile.obsd clean all # system OpenBSD make -f Makefile.fbsd clean all # system FreeBSD make -f Makefile.sol clean all # system Solaris make -f Makefile.beos clean all # system BeOS make -f Makefile.win clean all # system Windows
a następnie uruchomić bez argumentów:
program wyświetli informacje o sposobie uruchamiania programu:
jako argument wywołania programu można podać analogiczne jak poniżej argumenty:
rezultat będzie zależny od podanych argumentów wywołania programu:
#top gdImageSetClip¶
Documentacja online: pubs.opengroup.org | www.cplusplus.com | pl.wikibooks.org
Deklaracja funkcji
gdImageSetClip()
znajduje się w pliku nagłówkowym gd.h
.Deklaracja funkcji
gdImageSetClip()
jest następująca:/* Solid bar. Upper left corner first, lower right corner second. */ BGD_DECLARE(void) gdImageSetClip(gdImagePtr im, int x1, int y1, int x2, int y2);
Powiązane:
gdImageSetClip(),
Opis:
Funkcja gdImageSetClip()
Argumenty:
Zwracana wartość:
Argumenty:
Zwracana wartość:
#top gdImageDestroy¶
Documentacja online: pubs.opengroup.org | www.cplusplus.com | pl.wikibooks.org
Deklaracja funkcji
gdImageDestroy()
znajduje się w pliku nagłówkowym gd.h
.Deklaracja funkcji
gdImageDestroy()
jest następująca:BGD_DECLARE(void) gdImageDestroy (gdImagePtr im);
Powiązane:
gdImageCreate(), gdImageCreateTrueColor(), gdImageDestroy(),
Opis:
Funkcja gdImageDestroy()
Argumenty:
Zwracana wartość:
Argumenty:
Zwracana wartość:
Zmodyfikowany ostatnio: 2014/04/11 14:09:02 (11 lat temu),
textsize: 12,0 kB,
htmlsize: 20,3 kB
Zapraszam do komentowania, zgłaszania sugestii, propozycji, własnych przykładów, ...
Dodaj komentarzKomentarze użytkowników