CONTENT
  • CHANGES
Szukaj
counter

#top GD


code / ansic / GD

#top Makefile


Dla ułatwienia korzystania z przykładów został utworzony jeden zbiorczy plik Makefile kompilujący przykłady użycia poniżej wymienionych funkcji związanych z na zmiennych.

Poniższe pliki Makefile zakładają obecność wszystkich plików przykładów, w przypadku chęci kompilacji za pomocą Makefile tylko wybranego przykładu należy zakomentować w pliku Makefile ostatnią pozycję zawierającą listę wszystkich targetów do wykonania make: $(DIFFTIME) ..., a następnie odkomentować powyżej komendę make zawierającą nazwę targetu dla bieżącego przykładu, np: w przypadku chęci kompilacji tylko przykładu gettimeofday należy zakomentować ostatnią pozycję rozpoczynającą się od make: $(DIFFTIME) ... (wstawić na początku przed make znak #), a następnie odkomentować pozycję: #make: $(DIFFTIME) (usunąć znak #).

#top Makefile (linux)


SELECT ALL




#top Makefile.obsd


SELECT ALL




#top Makefile.fbsd


SELECT ALL




#top Makefile.sol


SELECT ALL




#top Makefile.beos


SELECT ALL




#top Makefile.win


SELECT ALL






#top Predefined Constants


#top gdMaxColors


Deklaracja stałej gdMaxColors znajduje się w pliku nagłówkowym gd.h.
Deklaracja stałej gdMaxColors jest następująca:
/* The maximum number of palette entries in palette-based images.
        In the wonderful new world of gd 2.0, you can of course have
        many more colors when using truecolor mode. */

#define gdMaxColors 256





#top Datatypes / MACROS


#top struct gdImageStruct


Definicja struktury gdImageStruct znajduje się w pliku nagłówkowym gd.h.
Definicja struktury gdImageStruct jest następująca:
  typedef struct gdImageStruct
  {
    /* Palette-based image pixels */
    unsigned char **pixels;
    int sx;
    int sy;
    /* These are valid in palette images only. See also
       'alpha', which appears later in the structure to
       preserve binary backwards compatibility */
    int colorsTotal;
    int red[gdMaxColors];
    int green[gdMaxColors];
    int blue[gdMaxColors];
    int open[gdMaxColors];
    /* For backwards compatibility, this is set to the
       first palette entry with 100% transparency,
       and is also set and reset by the
       gdImageColorTransparent function. Newer
       applications can allocate palette entries
       with any desired level of transparency; however,
       bear in mind that many viewers, notably
       many web browsers, fail to implement
       full alpha channel for PNG and provide
       support for full opacity or transparency only. */
    int transparent;
    int *polyInts;
    int polyAllocated;
    struct gdImageStruct *brush;
    struct gdImageStruct *tile;
    int brushColorMap[gdMaxColors];
    int tileColorMap[gdMaxColors];
    int styleLength;
    int stylePos;
    int *style;
    int interlace;
    /* New in 2.0: thickness of line. Initialized to 1. */
    int thick;
    /* New in 2.0: alpha channel for palettes. Note that only
       Macintosh Internet Explorer and (possibly) Netscape 6
       really support multiple levels of transparency in
       palettes, to my knowledge, as of 2/15/01. Most
       common browsers will display 100% opaque and
       100% transparent correctly, and do something
       unpredictable and/or undesirable for levels
       in between. TBB */
    int alpha[gdMaxColors];
    /* Truecolor flag and pixels. New 2.0 fields appear here at the
       end to minimize breakage of existing object code. */
    int trueColor;
    int **tpixels;
    /* Should alpha channel be copied, or applied, each time a
       pixel is drawn? This applies to truecolor images only.
       No attempt is made to alpha-blend in palette images,
       even if semitransparent palette entries exist.
       To do that, build your image as a truecolor image,
       then quantize down to 8 bits. */
    int alphaBlendingFlag;
    /* Should the alpha channel of the image be saved? This affects
       PNG at the moment; other future formats may also
       have that capability. JPEG doesn't. */
    int saveAlphaFlag;

    /* There should NEVER BE ACCESSOR MACROS FOR ITEMS BELOW HERE, so this
       part of the structure can be safely changed in new releases. */

    /* 2.0.12: anti-aliased globals. 2.0.26: just a few vestiges after
      switching to the fast, memory-cheap implementation from PHP-gd. */
    int AA;
    int AA_color;
    int AA_dont_blend;

    /* 2.0.12: simple clipping rectangle. These values
      must be checked for safety when set; please use
      gdImageSetClip *:
    int cx1;
    int cy1;
    int cx2;
    int cy2;
  }
  gdImage;



#top gdImage


Definicja type gdImage znajduje się w pliku nagłówkowym gd.h.
Definicja type gdImage jest następująca:
  typedef struct gdImageStruct
  {
  [...]
  }
  gdImage;



#top gdImagePtr


Definicja struktury gdImageStruct znajduje się w pliku nagłówkowym gd.h.
Definicja struktury gdImageStruct jest następująca:
  typedef gdImage *gdImagePtr;





#top GD Functions


#top gdImageCreate


Documentacja online: www.boutell.com | www.ironic.com

Deklaracja funkcji gdImageCreate() znajduje się w pliku nagłówkowym .h.
Deklaracja funkcji gdImageCreate() jest następująca:
/* Creates an image from various file types. These functions
        return a palette or truecolor image based on the
        nature of the file being loaded. Truecolor PNG
        stays truecolor; palette PNG stays palette-based;
        JPEG is always truecolor. */

/* Creates a palette-based image (up to 256 colors). */
BGD_DECLARE(gdImagePtr) gdImageCreate (int sx, int sy);

Powiązane:
gdImageCreate(), gdImageCreateTrueColor(), gdImageDestroy(),

Opis:
Funkcja gdImageCreate()

Argumenty:

Zwracana wartość:

Example:
zawartość pliku gdImageCreate.c
SELECT ALL


program należy skompilować komendą make (jako argument należy podać plik Makefile zależny od systemu operacyjnego, domyślnie make próbuje użyć pliku Makefile):
make clean all # system Linux
make -f Makefile clean all # system Linux
make -f Makefile.obsd clean all # system OpenBSD
make -f Makefile.fbsd clean all # system FreeBSD
make -f Makefile.sol clean all # system Solaris
make -f Makefile.beos clean all # system BeOS
make -f Makefile.win clean all # system Windows

a następnie uruchomić bez argumentów:

program wyświetli informacje o sposobie uruchamiania programu:


jako argument wywołania programu można podać analogiczne jak poniżej argumenty:


rezultat będzie zależny od podanych argumentów wywołania programu:




#top gdImageCreateTrueColor


Documentacja online: pubs.opengroup.org | www.cplusplus.com | pl.wikibooks.org

Deklaracja funkcji gdImageCreateTrueColor() znajduje się w pliku nagłówkowym gd.h.
Deklaracja funkcji gdImageCreateTrueColor() jest następująca:
/* Creates an image from various file types. These functions
        return a palette or truecolor image based on the
        nature of the file being loaded. Truecolor PNG
        stays truecolor; palette PNG stays palette-based;
        JPEG is always truecolor. */

/* Creates a truecolor image (millions of colors). */
BGD_DECLARE(gdImagePtr) gdImageCreateTrueColor (int sx, int sy);

Powiązane:
gdImageCreate(), gdImageCreateTrueColor(), gdImageDestroy(),

Opis:
Funkcja gdImageCreateTrueColor()

Argumenty:

Zwracana wartość:

Example:
zawartość pliku gdImageCreateTrueColor.c
SELECT ALL


program należy skompilować komendą make (jako argument należy podać plik Makefile zależny od systemu operacyjnego, domyślnie make próbuje użyć pliku Makefile):
make clean all # system Linux
make -f Makefile clean all # system Linux
make -f Makefile.obsd clean all # system OpenBSD
make -f Makefile.fbsd clean all # system FreeBSD
make -f Makefile.sol clean all # system Solaris
make -f Makefile.beos clean all # system BeOS
make -f Makefile.win clean all # system Windows

a następnie uruchomić bez argumentów:

program wyświetli informacje o sposobie uruchamiania programu:


jako argument wywołania programu można podać analogiczne jak poniżej argumenty:


rezultat będzie zależny od podanych argumentów wywołania programu:




#top gdImageSetClip


Documentacja online: pubs.opengroup.org | www.cplusplus.com | pl.wikibooks.org

Deklaracja funkcji gdImageSetClip() znajduje się w pliku nagłówkowym gd.h.
Deklaracja funkcji gdImageSetClip() jest następująca:
/* Solid bar. Upper left corner first, lower right corner second. */

BGD_DECLARE(void) gdImageSetClip(gdImagePtr im, int x1, int y1, int x2, int y2);

Powiązane:
gdImageSetClip(),

Opis:
Funkcja gdImageSetClip()

Argumenty:

Zwracana wartość:



#top gdImageDestroy


Documentacja online: pubs.opengroup.org | www.cplusplus.com | pl.wikibooks.org

Deklaracja funkcji gdImageDestroy() znajduje się w pliku nagłówkowym gd.h.
Deklaracja funkcji gdImageDestroy() jest następująca:
BGD_DECLARE(void) gdImageDestroy (gdImagePtr im);

Powiązane:
gdImageCreate(), gdImageCreateTrueColor(), gdImageDestroy(),

Opis:
Funkcja gdImageDestroy()

Argumenty:

Zwracana wartość:





Zmodyfikowany ostatnio: 2014/04/11 14:09:02 (11 lat temu), textsize: 12,0 kB, htmlsize: 20,3 kB

Zapraszam do komentowania, zgłaszania sugestii, propozycji, własnych przykładów, ...
Dodaj komentarzKomentarze użytkowników